Adam og Eva Skole og Akademi

Adam og Eva Skole og Akademi

Helt Tokyorama!

Postet av Adam og Eva Skole og Akademi den 29. Jun 2018

Eirik Thorsen, kreativ leder i Adam og Eva Gruppen og eier av Adam og Eva Grensen, vant den prestisjetunge internasjonale stylingkonkurransen; Shu Uemura Gallery of Style! Vi har snakket med Eirik om hvordan han får sine fantastiske ideer til virkelighet og ikke minst hvordan turen til Tokyo var.

Bidragene til Eirik Thorsen til Shu Uemura Gallery of Style konkurransen


Fra å være en nasjonal konkurranse har Shu Uemura Gallery of Style gått over til å bli en stor internasjonal konkurranse de senere årene. Det er kun lov å benytte produkter fra det japanske merket og deltakerne skal gjøre en tolkning av det utgitte temaet. I denne omgang var det «Tokyorama».

 

  «Det å samarbeide med

dyktige mennesker

 i en slik prosess, er avgjørende

for resultatet»,

forteller Eirik 


Inspirasjonen bak bildene hentet Eirik fra arkitekturen i Tokyo, samt bybilde med kontraster mellom gammelt/tradisjonelt og nytt. Fugleperspektiv og det abstrakte er to viktige ord i planleggingen. Forberedelser er viktig og Eirik forteller hvordan han jobber systematisk med ulike moodboard på blant annet Pintrest. Her deler han inn i kategorier som hår, makeup og foto. «Når forarbeidet er gjort er det viktig å teste ut sine ideér på dukke eller modell. Ferdig resultat blir som regel noe helt annet enn din første idè», forteller Eirik.

 

«Det å samarbeide med dyktige mennesker og ikke minst valget av riktig modell, i en slik prosess, er avgjørende for resultatet», fortsetter Eirik. «Jeg har ofte veldig klare ideèr, men jeg lytter alltid til fotograf og makeup artister, de kan deres fagfelt helt klart best. Og under denne konkurransen samarbeidet jeg med to veldig dyktige mennesker; Kristoffer Myhre som fotograf og Marthe Hesvik på makeup».   


1 uke før avreise fikk Eirik vite at han hadde vunnet! Da var det bare å «hive seg rundt» og rette snuten mot selveste Tokyo for å være med å lage Shu Uemuras internasjonale kampanje for 2018, sammen med to personer fra USA og Japan. En liten, men intensiv uke lå foran Eirik, som startet Tokyobesøket med å bli kjent med de andre, sightseeing og nyte deilig mat på restaurant Toffia.

Eirik Thorsen og Tomohiro Ohashi


Dag 2 var de allerede i full gang og Tomohiro Ohashi, kreativ ansvarlig for Shu Uemura, gikk igjennom tre ulike «looks» som skulle lages og delte ut «lookene» ut ifra bidragene deres. «Det var utrolig gøy å være «på den andre siden», hvor du ble lært opp. Tomohiro er ekstremt dyktig i faget og en behagelig person, som det er utrolig spennende å lære av», forteller en engasjert Eirik.  Det ble i tillegg gjennomført en test - fotoshoot med ulik makeup og klær, så alt skulle være klart for morgendagen. Dag 3 ble alle «lookene» laget på nytt, men da gikk det litt raskere i arbeidet siden vi hadde øvd masse dagen før, smiler Eirik. Resultatet er de veldig fornøyd med, en fin look til formålet!


Det ferdige resultatet fra Shu Uemuras internasjonale kampanje 2018


"Det har vært en opplevelse for livet og jeg er utrolig takknemlig for å ha fått muligheten til å være med på denne reisen", avslutter vår kreative leder Eirik Thorsen.


Ønsker du å lese mer om den spennende hverdagen til Eirik, kan du ta en titt her!



Powered by: Bloc