Adam og Eva ønsker deg en riktig God Jul!

Postet av Adam og Eva den 22. Des 2016



Adam og Eva ønsker alle sine kunder og samarbeidspartnere en riktig God jul og et godt nytt år. Vi gleder oss til å se dere i salongen på nyåret!




Creative direction: Rita mostrøm Larsen og Hilde Pettersen Reljin

Digital + retusj: Yoo Sun

Foto: Yann Aker

Modell: Adam og Eva´s super star Fay Skogstad



Vi er nominert!

Postet av Adam og Eva den 15. Des 2016


I februar hyller Norske Frisør og velværebedrifter seg selv med en årlig bankett.

Under festen blir blant annet prisen Årets frisør kåret og andre utmerkelsers gitt.

Adam og Eva Gruppen er i år nominert i fire kategorier. Vi gratulerer våre frisører og lærling med nominasjon.



Årets Frisør region 1

Daniel Steien - Adam og Eva Bakkelandet - Trondheim


Årets Lærling

Trine Celine Fosslie - Spaghetti Frisør / Adam og Eva Gruppen AS


Årets Hårstylist

Lars Eriksen Eitran - Adam og Eva Steen & Strøm - Oslo


Årets Frisørkonsern

Adam og Eva Gruppen AS





Kvalitetsprodukter fra Adam og Eva

Postet av Adam og Eva den 12. Des 2016

Julegavetips!




​Som ny frisør i Adam og Eva | Reka Szasz

Postet av Adam og Eva den 8. Des 2016

Reka er en livsglad jente på 34 år som er opprinnelig fra Älmhult i Sverige. Siden hun tok svennebrevet i 2002, eller gesäll som det heter på svensk, har hun reist og jobbet mye. Reka har alt fra en liten salong i Sverige, salong ved stranda i Australia til en stor salong i Canada under frisørkarrieren sin.

Jeg har alltid vært en drømmer og fulgt dem, men det er først nå som ansatt på Adam og Eva Paleet jeg føler meg «hjemme», forteller Reka.


FOTO OG TEKST: FAY SKOGSTAD


Hvordan kom du over Adam og Eva?

Jeg la alltid merke til Adam og Eva salongene når jeg var på besøk i Norge hos min familie. Det har alltid vært noe som har gjort disse salongene spennende for meg. Og da jeg kom hjem til Sverige, etter flere år i utlandet, bestemte jeg meg for å ta med meg min bok og CV å flytte til Norge. Drømmen var å få jobb hos Adam og Eva.



"Det er først nå som ansatt

på Adam og Eva Paleet

jeg føler meg «hjemme», forteller Reka."


Hvordan forgikk søkeprosessen?

Etter Adam og Eva mottok min søknad/CV ble jeg kontaktet av Kristin Sandum Berre som er drift – og personalleder i Adam og Eva Gruppen. Og det var møte med Kristin som virkelig fikk meg til å føle jeg var kommet på riktig sted. Mottakelsen var fantastisk og genuin.

Senere i «søkeprosessen» skulle jeg ha to modeller til to ulike klipp. Disse ble gjort i en Adam og Eva salong og det fungerte veldig fint. Det var i etterkant av dette jeg fikk den gledelige nyheten om at jeg ble ansatt på Adam og Eva Paleet.

Som nyansatt i Adam og Eva blir du satt godt inn i deres internopplæring, med god oppfølging. En veldig spennende og inspirerende periode som også er en stor trygghet for bedriften og ikke minst kundene.


Hvordan ser en vanlig dag på jobben ut for deg?

Det er alltid så kul, smiler Reka. Jeg våkner hver dag og gleder meg til å dra på jobb! Det er masse positiv energi og vi er en salong som samarbeider mye, om alt mulig. Det er utrolig deilig å være i en bedrift hvor alle vil hverandre godt.

Jeg liker spesielt godt variasjonen man får i frisøryrket. En dag i salong er aldri lik, alle kunder er forskjellige og det er min oppgave å gjøre mitt aller beste for at kunden skal bli fornøyd! I tillegg er jeg makeup artist, og det gjør at jeg har flere felt å jobbe på, veldig spennende!


Hva er dine mål og drømmer for fremtiden?

Faktisk er jeg veldig tilfreds for øyeblikket! Det er nesten utrolig til å være meg, som i utgangspunktet har vært en litt rastløs sjel hele livet. Men jeg føler «brikkene har falt på plass» og jeg er der jeg vil være. Nå kan jeg ha fullt fokus på mine supre kunder, kollegaer og karriere.

Jeg tenker det er ulike kapitler man skal igjennom i livet, og jeg er veldig takknemlig for alt jeg har gjort så langt i frisørkarrieren. Det er jo det som har formet meg til den personen jeg er i dag, og jeg har lært masse av å ta sjanger og utfordre meg selv.

En trygghet og bonus er det også å være i en bedrift som tilbyr deg så mange muligheter. Alt fra kurs til ulike oppdrag man kan være med på, om man ønsker. Under fjorårets Nobelpris fikk jeg forespørsel til å ordne fredsprisvinneren, dette var en stor og takknemlig oppgave å få være en del av.


Om du skulle beskrevet Adam og Eva med 3 ord?

Veldig inspirerende, ups det var visst to ord, ler Reka, KUL og familiært!

Folk bryr seg virkelig om hverandre, vi er som en stor familie og du blir sett for den personen du er, det liker jeg.


Jobbe hos oss? Søk her



Gave tips!

Postet av Adam og Eva den 7. Des 2016


I våre salonger kan du handle gavekort til dine kjente og kjære.

Beløpet er valgfritt og kan brukes i alle Adam og Eva Salonger.


Med ønsker om en god jul og et godt nytt hår år!




​EVO HAIR + NEW YORK FASHION WEEK = SANT

Postet av Adam og Eva den 24. Nov 2016

Under New York Fashion Week i September var Evo Hair ansvarlig for hår på flere visninger, blant annet for Libertine. Nå kan DU få inside tips på hvordan oppnå look`en fra visningen!



Libertine; merkevaren oser av estetisk luksus som møter rock. Johnson Hartig har skapt et merkevare som passer perfekt med Evo`s mantra av ”truth, beauty and justice”. Pelstøfler i regnbuens farger, politiske quotes, paljett bomberjakker og glitter så langt runwayen går. Libertine er i et perfekt ekteskap med sterke farger og mønster. ­Kenna Kennor fra evo, skapte et utseende som personifiserer følelsen av opprør. Ved hjelp av modellenes naturlige hår, fremhevde de det uperfekte. Den enkle looken ble perfekt sammen med tung bevinget eyeliner og de pulserende klærne til designeren.



GET THE LOOK

Nå kan du enkelt kopere den populære looken.




Adam og Eva presenterer Rundbørste Føhn

Postet av Adam og Eva den 24. Nov 2016


Vår Art Director Raia Sandbu fra Adam og Eva Sjølyst, viser hvordan du enkelt kan skape bevegelse i håret ved hjelp føhnbørsten.


Se alle våre tutorials på looks du kan gjøre hjemme her!



Se alle våre tutorials på looks du kan gjøre hjemme her!



Adam og Eva presenterer Stram Hestehale

Postet av Adam og Eva den 11. Nov 2016

Vi varmer opp til julebordsesongen og fest stemning med en styling tutorial.

Vår Stylist Liv Dagfjord fra Adam Og Eva Paleet, viser deg hvordan du kan lage en stram hestehale!



Se fler tutorials her




​Alterna Caviar REPAIR - sterkere og lengere hår uten flisete tupper

Postet av Adam og Eva den 28. Okt 2016

Alterna Caviar REPAIRx LENGHTENING ELIXIR

Fremmer merkbart lengre og sterkere hår på bare 2 uker.

Skånsom for Hodebunnen og absorberes umiddelbart. Uten parabener, sulfater, phthalates og syntetiske stoffer.

Maséer en liten mengde inn i hodebunnen og arbeid gjennom lengdene av fuktig, nyvasket hår. Skal ikke skylles ut.

Et must for alle som syntes at håret virker svakt, tynt og vokser sakte. Tenk vippeserum, men for håret på hodet!



Alterna Caviar REPAIRx SPLIT END MEND

En dyptvirkende leave-in behandling som reduserer synlogheten av fliste tupper med 93,3% etter bare èn gangs bruk!



En dyptvirkende leave-in behandling som reduserer synligheten av fliste tupper med 93,3% etter bare èn gangs bruk. Absorberer umiddlebart, kontrollerer frizz og etterlater håret mykt og glatt.

Kan påføres i fuktig eller i tørt hår.

Høsten er inntog for skjerf og varme jakker. Håret blir dermed utsatt for påkjenning og slitasje både fra variert vær men også fra friksjonen som ulike klær av og på medfører.

-Husk å sikre at fliste hårspisser blir ivaretatt så håret ikke floker seg unødvendig og at håret føles mykt selv etter flere timer på farten.





Bob Recine + Adam og Eva

Postet av Adam og Eva den 16. Okt 2016

I oktober lanserte vi vår nye bilde kolleksjon.



I tradisjon tro bytter vi vårt visuelle utrykk årlig. Bildene er til inspirasjon til alle våre kunder, frisører og samarbeidspartnere. Denne gangen har Adam og Eva samarbeidet med kunster Bob Recine.

Recine er en internasjonalt kunstner, som har blant annet jobbet med navn som: Maro Sorrenti, Peter Lindbergh, Paolo Roversi, Helmut Newton, Irving Peen, Lady Gaga, Venessa Beecroft og Bjarne Melgaard.

Han er kjent for å utfordre grensene mellom det kommersielle og kunsten, og integrerer elementer fra det tradisjonelle frisørfaget i all sin kunst.


Cato Karpow (Vise adm. dir.) , Bob Recine og Caroline Kristofferson (lærling og assistent for Bob)


Vi er stolte av å ha fått samarbeide med Bob på denne kolleksjonen, og gleder og svært over det nye utrykke dette gir våre salonger.


I prossesen med utarbeidelsen av bildene står fotografen selveste Dusan Reljin, som er en av norges sterkeste fotografer! se mer av Dusan her!


Adam og Eva + Bob Recine, lanserings fest




Takk til:





Velkommen til vår pop-up Xpressbar

Postet av Adam og Eva den 13. Okt 2016

Torsdag 13. oktober ønsker vi deg velkommen til å besøke vår

Adam og Eva Express Bar på Aker Brygge


Sammen med Fashion Art Night Out og Shu Uemura ønsker vi deg velkommen til quick-fix på vår POP-UP salong i Jenny Hemstadsgate på Aker Brygge mellom 1200-2000.

Få gratis styling å delta på konkurranser, med mulighet til å vinne Shu Uemura signatur behandling for deg og en venn.


Ses på Brygga!

Her er det også masse gode tilbud fra flere av butikkene!


Hilsen oss på Adam og Eva





Grafikk av OuiCannes Design



Velkommen til Pop-up photo Exibition

Postet av Adam og Eva den 11. Okt 2016

Onsdag 12.okt fra kl1700-2000 er Adam og Eva Aker Brygge forvandlet til

et pop-up Photo galleri.


Sammen med Tinagent presenterer vi ti av Norges beste fotografer.

De har tolket hårets som uttrykksform for kulturelle og politiske meninger og uttalelser


Velkommen på utstilling!





Uncontaminated Oslo Fashion Art Festival

Postet av Adam og Eva den 10. Okt 2016




Adam og Eva er stolt partner av Uncontaminated Oslo

Mote og kunst festivalen finner sted i Oslo på Aker Brygge og Tjuvholmen den 12-14. Oktober

Les mer om programmet på festivalens hjemmesider.



Adam og Eva digger spesielt








SALON TAKEOVER TINAGENT HOSTED BY ADAM OG EVA


10 photographers & their carefully selected
collaborators exploring hair as an expression of cultural practice, the self, social norms and as a polictical statement.


Tinagent tar over vår salong på Adam og Eva Aker Brygge og forvandler denne om til et galleri under Uncontaminated 12-14.okt.

Velkommen til ÅPNING 12.okt åpningstider 17.00









Bilder og tekst er hentet fra Uncontaminated sin hjemmeside.



Harlem + Paris Fashion week

Postet av Adam og Eva den 4. Okt 2016


Harlem fra Adam og Eva Steen & Strøm er denne uka backstage og jobber på

Paris Fashion Week.


Følg oss på Instagram for updates fra Paris Fashion Week og andre spennedne events!












Les om oss i Glåmdalen avis

Postet av Adam og Eva den 30. Sep 2016

–"Adam og Eva Akademiet ble nominert fordi de driver Norges beste frisørakademi. De har en enorm evne til å se framover, og dette har plassert dem i en internasjonal klasse, sier Tor Øyestad, seniorrådgiver i L'Oreal Norge".


Les mer her!






Adam og Eva presenterer Krøller

Postet av Adam og Eva den 29. Sep 2016

Usikker på hvordan man får frem en spenstig krøll hjemme?

Tina fra Adam og Eva Strøget viser hvordan de riktige produktene sammen med diffuser gjør jobben for deg.




Se fler tutorials her





Moods of Norway AW16 – “Check Into Happiness”

Postet av Adam og Eva den 28. Sep 2016




Kolleksjonen Moods of Norway AW16 – “Check Into Happiness” er inspirert av hotellivet. Nærmere bestemt høyfjellshotell. Hele fotoshooten er gjennomført på Grand Hotel i deres to suiter Mikado og 208, som tolker et luksuriøst hotellopphold med Moods of Norway.

Looken på både klær, hår og makeup er elegant og eksklusiv, men likevel gjennomført med glimt i øyet og i Moods-ånd. Med på laget hadde Moods fotograf Truls Qvale/Pudder Agency, Stylist Storm Pedersen, hår Lars Eitran/ Adam og Eva Steen & Strøm, make-up Linda Wickmann/Max Factor, Modeller fra Idol Looks og Team Models. Et fantastisk team, som over flere runder har jobbet sammen og som leverer gang på gang.






​NutriColorCreme

Postet av Adam og Eva den 21. Sep 2016

Ncc er en kur med 3 egenskaper.

Den gir farge, næring, mykhet og glans, og har en fantastisk duft.

Spesielt egnet for allerede farget eller lysnet hår.



Brukes for å friske opp fargen eller for å korrigere uønskede toner som feks gult.

Den finnes i 20 forskjellige nyanser og 2 størrelser (100ml og 250 ml)

Tips: Lag gjerne flere nyanser ved å blande de sammen.

Den settes i håndkletørt nyvasket hår og virketiden er min. 3 min.

Jo lenger den virker, jo bedre pleie og glans.


Du finner NutriColorCreme i våre Adam og Eva salonger!



Throw back to Oslo Runway SS17

Postet av Adam og Eva den 5. Sep 2016




Foto av René Valdés for







​Velkommen til vår nye salong på Sartor

Postet av Adam og Eva den 1. Sep 2016




Adam og Eva på Sartor er den andre etableringen på vestlandet. Salongen er en del av Sartor Storsenter og befinner seg nært Bergen.



Bestill din neste frisørtime hos oss på tlf 53 00 26 10, eller via vår nettbooking.

Våre åpningstider

Mandag til fredag: 10:00-21:00

Lørdag. 10:00-18:00


Hjertelig velkommen skal du være! :-)



Best Academy for Marketing & Promotions 2015

Postet av Adam og Eva den 1. Sep 2016




Adam og Eva Skole og Akademi har vunnet den prestisjetunge prisen:

Best Academy for Marketing & Promotions 2015


Prisen utdeles av Intercoiffure Mondial.

Organisasjonen er en internasjonal sammenslutning som står for prestisje og dyktighet. Den forener frisører av høy standard, som er knyttet både av kjærlighet til sitt håndverk og respekt for moralske verdier.


Intercoiffure, en etikett av internasjonal kvalitet.

Intercoiffure har over 3000 medlem salonger i 55 land. Du finner blant annet deres medlemmer i Paris, New York, Tokyo, Berlin, London og Roma. Forgjengeren til dagens Intercoiffure ble grunnlagt i 1925 i Tyskland av frisører fra flere europeiske land.


Vi er stolte og ydmyke for å motta denne prisen.

Derav ønsker vi å takke våre ansatte og samarbeidspartnere,

-L’Oreal Norge for nominasjon.

-Esra Røise byHands for illustrasjon.

-OuiCannesDesign for det grafiske.




Den offisielle overrekkelsen fant sted 10. september i Paris.

Gründer Øistein Bjørndal, Vise Adm dir Cato Karpow og leder av Akedemiet Charlotte Kolltuft

var tilstede på den høytidlige motakelsen.




Hilsen en sprudlende pris mottaker.











Er du vår nye kollega?

Postet av Adam og Eva den 30. Aug 2016


Adam og Eva søker nye frisører

Er du en frisør med fokus på kvalitet, service og våre kunder?
Vi ser etter positive mennesker som ønsker å være i et arbeidsmiljø hvor utviklingsmulighetene er store.

Adam og Eva kan tilby en spennende arbeidsplass god oppfølging og gode lønnsbetingelser.
Vi har gode kontakter i hele bransjen og du vil derfor jobbe med, og lære av de beste.

Hos oss har du muligheten til å jobbe i salong med kunder og ute på oppdrag med våre hårstylister og konsulenter.


Vi ser viktigheten av menneskene som jobber hos oss - vi hadde aldri kommet dit vi er i dag uten frisørene i Adam og Eva Gruppen!


Søk her.




Adam og Eva presenterer Herre Styling

Postet av Adam og Eva den 28. Aug 2016

Usikker på hvordan man skal få en frisyre til å holde hele dagen?

Vår Steven viser gutta hvordan man får den perfekte luggen.


HERRE STYLING!


Se fler tutorials her



American Crew + Elvis = Sant

Postet av Adam og Eva den 18. Aug 2016

American Crew® kunngjør et episk samarbeid med en av de mest innflytelsesrike artistene gjennom tidene - Elvis Presley. Det legendariske amerikanske ikonet satte standarden for det klassiske amerikanske utseendet og fortsetter å inspirere menn i alle aldre med hans særegne stil. Verden kjenner og elsker Elvis som «The King of Rock and Roll", og nå er American Crew stolte av å krone ham "The King of Men`s Grooming ™."



Til ære for det ultimate stilikonet, lanserer American Crew en spesialutgave av grooming produkter laget eksklusivt for menn. American Crew har produsert et begrenset opplag på seks av sine klassiske stylingprodukter med spesialdesignede etiketter som har "The King".

"Det finnes bare en Elvis Presley, og vi er stolte av å introdusere han til en ny generasjon av fans," sa Sennen Pamich, konserndirektør og Global President, for Revlon Profesjonelle Brands. "Elvis og American Crew er en naturlig tilpasning, fordi de begge representerer en unik amerikansk stil som er ungdommelig, ikoniske og original."

"Elvis var veldig opptatt av håret sitt. Hans frisyre var en del av hans opprør og individualitet, og han var alltid på jakt etter de beste hårprodukter. Tro meg, jeg vet." - Priscilla Presley

Ønsker du å tilby American Crew i din salong?

Kontakt oss for priser kundeservice@frends.no


Om American Crew:

American Crew blev grunnlagt i 1994 av frisør og grunder David Raccuglia. En produktserie av menn, for menn. American Crew var- og er framdeles de største og eneste til å tilby en komplett og maskulin herreserie på det profesjonelle herremarkedet.

ELVIS ™ og Elvis Presley ™ er varemerker for ABG EPE IP LLC publiseringsrettigheter og Persona rettigheter: Elvis Presley Enterprises, LLC © 2016 ABG EPE IP LLC elvis.com



​Miracles do happen

Postet av Adam og Eva den 20. Jul 2016

Caviar Volume Serien har kommet med 2 nye og fantastiske styling produkter:

Miracle Multiplying Volume Mist & Thick & Full Volume Mousse.







Som innen hudpleie teknologien, er hårpleie teknologien i kontinuerlig utvikling og forbedring. Alterna forblir i forkant av denne innovasjon, implementerer de nyeste vitenskapelige utviklingene i banebrytende nye produkter som gir enestående resultater.


NYHET 1!

Klinisk bevist å fungere umiddelbart og over tid
for 2 x volum *

Ett styling produkt med flere egenskaper. Det gir næring, gjenoppbygger og bevarer styrken til hvert hårstrå, samtidig som du får 2x volum *.

Langvarig hold fra rot til spiss, allikevel føles håret mykt og behagelig.


NYHET 2!

En styling mousse som ikke tynger og er klinisk bevist å gi fylde og styrke håret, øke diameteren på hvert hårstrå. Håret ser og føles sunt og friskt, med massevolum.

* Når den brukes i kombinasjon med Caviar Anti-Aging
Volume Shampoo.



TRUTH + BEAUTY + JUSTICE = EVO

Postet av Adam og Eva den 22. Jun 2016

TRUTH + BEAUTY + JUSTICE


Dette er slagordene til Evo - en innovativ, profesjonell og unik serie med høy integritet.





Er du også lei reklamer som forteller deg hva produktene inneholder av unike ingredienser?

Ingredienser du aldri har hørt om før, og ikke aner hva er, men det høres fancy ut, og da er det sikkert bra. EVO er en produsent som forteller sannheten.

Evo ble til fra et ønske om å produsere en eksklusiv salongserie (og ikke selge det som svaret på livet, kjærligheten og andre whooooes), og tar et skritt utenfor det normale. Ingen vridde sannheter om oppfinnelser og er laget for å få folk til å tenke. Derfor slagordet ”Saving ordinary humans from themselves”.


Hver EVO flaske oser av personlighet, og inni dem finner du luksuriøse produkter som er sulfat-, paraben-, Dea-, Tea- og propylenglykolfri; produkter som gir profesjonelle resultater samtidig som vi respekterer miljøet.



Der det er mulig, bruker EVO naturlige ingredienser og vil fortsette å reformulere og erstatte syntetiske stoffer med naturlige når en tilsvarende er tilgjengelig. Du finner ikke unødvendige, over-markedsførte ingredienser; ingen imaginære teknologier, ingen myter, ingen gimmicker. Alle ingrediensene i EVOs formuleringer er aktive; ingenting er lagt bare for å gjøre krav på etiketten.

Alle skadede evo produkter fra lager gis til hjemløse. Det er en enkel idé og en ”det rette å gjøre”. Alle EVO emballasjer er 100% resirkulerbare. Det er et enkelt valg. Der det er mulig bruker EVO resirkulerte materialer for trykte, salgsfremmende elementer. Resirkulert papir er kanskje ikke fullt så billig eller ser så bra ut, men å velge resirkulert papir er et enkelt bidrag til å gjøre for å redusere miljøbelastningen. EVO kjøper karbonutslippkvoter. Det er det minste en bedrift kan gjøre. EVO er ikke testet på dyr.


Så om du bryr deg om miljøet, men samtidig vil ha profesjonelle produkter med personlighet, velg EVO.



Adam og Eva presenterer Beach Waves!

Postet av Adam og Eva den 16. Jun 2016

Våre frisører gir deg sommeren kuleste look:


BEACH WAVES!





Adam og Eva Sartor søker frisører!

Postet av Adam og Eva den 1. Jun 2016





Ny salong åpnes på Sartor Storsenter i Bergen, og derfor søker vi flinke frisører og lærlinger!


Vi søker frisører og lærlinger som ønsker å jobbe i et kreativt, dynamisk og service orientert miljø.


Vi tilbyr god opplæring og utviklingsmuligheter på en spennende arbeidsplass. Gode lønnsbetingelser og godt arbeidsmiljø.

Vi søker også frisører som ønsker å være avdelingsleder og faglig leder. Opplæring og oppfølging blir gitt. Personlige egenskaper blir vektlagt. God mulighet for karriereutvikling.


Søknad sendes trine.nilsen@adamogeva.no eller ring 922 44 608 for eventuelle spørsmål.

Søknadsfrist: Snarest


Om Adam og Eva

Adam og Eva har siden 1973 gjort seg bemerket som landets mest innovative frisørgruppe. Kvalitet og individuell behandling er nøkkelordene i Adam og Eva.

Adam og Eva Gruppen består av 21 Adam og Eva frisørsalonger, en skole, ett akademi og ett opplæringskontor. Vårt solide utdanningssystem sørger for grundig opplæring og kontinuerlig faglig oppdatering.


Om Sartor

Sartor Storsenter ligger på Straume i Fjell Kommune, ca. 15 km vest for Bergen sentrum. Senteret har 115 butikker og serveringssteder.

Les mer om senteret her.



Alterna Bamboo Beach

Postet av Adam og Eva den 19. Mai 2016

Ta vare på håret i sommer!


Her er produktene for deg som ønsker sommerbeskyttelse og en enkel løsning for stranden!



BEACH COLLECTION

Alterna Bamboo Beach er en "limited edition" av alt du trenger for sunt sommerhår. Med en frisk duft av mango og kokos, gir den håret UV- beskyttelse, samtidig som den bekjemper mot de skadelige effektene fra sol, klorvann og saltvann.Produktene passer alle hårtyper.


VIKTIGE INGREDIENSER

• Organisk Bamboo Extract: Som umiddelbart styrker håret, gir bærekraft og et sunnere hår.

• Pleiende Tahitisk Coconut: Tilfører fuktighet til uttørket sommerhår.

• Color Hold®: En egenutviklet teknologi som låser den lyse fargetonen.


Summer Sun Recovery Spray

En pleiende leave-in balsam som gir næring til sommerhår.


Summer Sunshine Spray

Glansspray for umiddelbar mykhet og glans. Virker solbeskyttende.


Summer Ocean Waves

Vårt bestselgende sommer produkt! En lett teksturspray som gir deg “ rett fra stranda” -look.


Nyhet! Beach Balm

Stylingkrem med lett hold, som temmer brusete hår, tilfører fuktighet og glans. BB-kremen beskytter håret mot UV-stråler. Stylingkremen har en sommerlig duft av mango og kokos. Perfekt produkt å ha i strand-baggen!




KÉRASTASE

Postet av Adam og Eva den 19. Mai 2016

KÉRASTASE

Kérastase kommer fra det greske ordet Kerastos som betyr Keratin. Kérastase fylte hele 50 år i 2014 og ble lansert i 1964. Det var faktisk L’Oréals 2. administrerende direktør (CEO) – Francois Dalle som selv sto bak introduksjonen av merket. Francois Dalle opplevde nemlig selv et stort hodebunnsproblem - flass, og på den tiden måtte man på apoteket for å finne produkter for å kurere denne typen hodebunnsproblem. Han så derfor et behov for denne typen produkter og behandlinger til bruk i salong. Kérastase ble lansert under pressevisningen på Rue Royal i Paris i 1964.




TEKNOLOGI OG INNOVASJON


Siden 1964 har Kérastase vært synonymt med innovasjon og avansert forskning.

Kérastase drar nytte av de mest banebrytende teknologiene som utvikles i laboratoriene til Recherche Avancée L’Oréal: 586 nye patenter ble registrert i året 2009. Betydelige teknologiske fordeler har bidratt til at merket er ansett som en pionér innen hårpleie og vårt engasjement innen innovasjon fortsetter å drive bransjen fremover.

Kérastase sin profesjonelle diagnose tar utgangspunkt i hodebunnen og avsluttes med en grundig analyse av hårets tilstand - helt inn til selve kjernen av hårfiberet. Denne prosessen vitner om Kérastase sitt vitenskapelige engasjement og frisørens profesjonalitet. Diagnosen er første trinn i et komplett målrettet program som gjør at Kérastase-frisøren kan anbefale de mest passende salongbehandlingsritualene og hjemmepleieprogrammene til sine kunder, og som gir de mest fantastiske tekniske og kosmetiske effektene.

Den viktigste delen av Kérastase-konseptet er nettopp basert på disse revolusjonerende salongbehandlingene som de utviklet allerede for 50 år siden, og det skulle ta flere år før Kérastase skulle lansere de første videresalgsproduktene slik vi kjenner de i dag.




Kérastase sitt unike hårspakonsept med skreddersydde hårpleiebehandlinger – eller ritualer som de kaller det – er mer aktuelt i dag enn noensinne. Dagens forbruker stiller større krav og forventninger enn før, de søker skreddersydde løsninger, faglig kompetanse og forventer personlig service utenom det vanlige.

Et personlig tilpasset Kérastase ritual består av en profesjonell diagnose, et unikt samspill mellom velvære og sansing, avspenning og hvile, unike konsistenser, spesialiserte berøringsteknikker og målrettet massasje, og er med på å skape en unik opplevelse, komfort og merverdi for kunden i salongen.

Foruten de første monodosebehandlingene som ble skapt allerede på 1960-tallet...…lanserte Kérastase det første flasshårbadet (shampoo) så tidlig som på 1970 tallet. Den første hårmasken – maismasken – som er selve forløperen til Masquintense som vi kjenner i sortimentet fra i dag ble lansert tidlig på 1980-tallet. På 90-tallet kom det aller første serumet – Serum Reparateur.

I 2014 introduserte Kérastase også et nytt begrep innenfor vår bransje når vi nå snakker om «Hairskincare», og hvor vi nå gjør hodebunnen til en uvurderlig kilde for sublim hårtransformasjon. Dette er produkter som skal pleie og ivareta hodebunnen for å sikre et vakkert hår.



COUTURE STYLING

I 2014, 50 år etter lanseringen drar Kérastase igjen nytte av sin kompetanse og sine fortrinn for å skape et perfekt hår. Å sikre hold, samt bevegelse som er både sensuelt og varig - det er revolusjonen bak Kérastase Couture Styling. Couture Styling bryter med tradisjonelle stylingprodukter som kan gjøre håret stivt, være vanskelig å jobbe med, og gi håret et kunstig resultat med en tyngende og klebrig produktfølelse. Couture Styling er en komplett stylingserie tilgjengelig i en rekke forskjellige og overraskende hudpleieinspirerte teksturer med en delikat og nydelig duft. Couture Styling er behagelig, enkel å påføre og gir et holdbart resultat og en naturlig følelse i håret.

Prøv nyheten L’Incroyable Blowdry – Kérastase sin aller nyeste innovasjon. Med L’Incroyable Blowdry vil ikke bare fønresultatet vare lengre – du vil også ha ubegrenset med stylingmuligheter med nydelige resultater. L’Incroyable Blowdry sin unike formhukommelse gjør at du kan style håret, og deretter style det om igjen i løpet av få minutter.





KÉRASTASE RENOVATION 2016

Siden starten i 1979 har Kérastase Nutritive kontinuerlig utviklet produkter for å behandle tørt hår, som bygger på Kérastases ekspertise fra L'Oreal Advanced Research. I 2016 avslører vi en helt ny Kérastase og starter med vår mest ikoniske serie – Nutritive.


En fullstendig renovering av produktene forsterker opplevelsen av Kérastase med mer feminine og grasiøse former. En ny flaske, med en gyllen kork og subtile satin-farger kommuniserer harmoni i Nutritive-serien som også stemmer godt med alle de andre seriene ifra Kérastase. Det velkjente varemerket får ytterligere en betydning, med en større Kérastase-logo og monogram på framsiden av hver forpakning, og en "K" ingravert på toppen av hvert lokk. Den nye forpakningen er lettere, og med det nye designet på korken sparer vi nærmere 45 tonn plast per år. Minst 25 prosent av de materialene som brukes gjenvinnes, for ytterligere å spare 30 tonn.





January Jones, amerikansk skuespiller og et symbol på tidløs skjønnhet markerer startskuddet for Kérastase sin renovering som ny spokesperson for nye ikoniske Nutritive.





Stolte av faget og i stadig utvikling

Postet av Adam og Eva den 12. Mai 2016





Adam og Eva Gruppen er en bedrift som legger vekt på kreativitet og fagkunnskap. Våre frisører er faglærte, og har et høyt faglig og kreativt nivå. Vi er en av landets største og viktigste lærebedrifter, og vi har vår egen skole. Adam og Eva Gruppen setter våre ansatte høyt, og er stolte av hva vi har fått til sammen igjennom de siste 40årene.

For oss i Adam og Eva er kundens eget ønske viktig. Våre kunders ønske kan ofte være enklere løsninger eller et enklere uttrykk. I reportasjen i TV2 hjelper deg ble dette veldig tydelig: Kunden var tilfreds med en annen løsning enn en "full føn" med rundbørste, og fikk derfor det.

I forhold til høyt prisnivå er slik at seriøse frisørsalonger beregner en pris på sine behandling basert på sine totale kostnader pr. time, og forventet tidsbruk og vareforbruk. I en seriøs salong med faglært personal må vi sørge for at de ansatte jobber i et godt arbeidsmiljø, og at kundes opplevelse blir best mulig. Dette stiller store krav til lokaler, utstyr og ventilasjon. I tillegg vil en seriøs bedrift betale våre ansatte skikkelig. Skatter, merverdiavgift og andre avgifter må også dekkes av prisene.

Adam og Eva ønsker alltid å bli bedre. Derfor jobber vi hele tiden med opplæring og utvikling innenfor faget. Tilbakemeldinger er viktige for oss slik at vi kan fortsette å være en spydspiss i bransjen de neste 40 år.



Moods of Norway

Postet av Adam og Eva den 10. Mai 2016


Vår supre Lars fra Adam og Eva Steen og Strøm, stod for håret på modellene under
Moods of Norway sin siste shoot. Vi digger bildene!




Modeller: Idol looks / Team models

Foto:Truls Qvale

Styling: Storm Pedersen

Hår: Lars Eriksen Eitran / Adam og Eva

Pudder Agency



Fine 17 mai fletter

Postet av Adam og Eva den 28. Apr 2016


Nå er det bare ett par uker igjen til årets hyggeligste dag!


For mange skal bunaden på, og da er det viktig med passende hår, makeup og tilbehør.

Fletter og bunad passer fint sammen. En bunad er jo en pynt i seg selv, da passer det fint å ha håret i enkle flettefrisyrer, tvinninger eller krøller.


Lurer du på hvordan du skal ha håret denne 17 mai?

Her er tre vakre flettetyper som gjør seg godt til bunaden.





Foto: Sigbjørn Borud




Våre vinnere!

Postet av Adam og Eva den 27. Apr 2016


Lørdag 23 april hadde Adam og Eva Gruppen sin årsfest med 250 glade ansatte!
Vi delte ut 8 stk internpriser til de beste i klassen - se vinnerene her!






ÅRETS FRISØR / Colombo - Adam og Eva Paleet


ÅRETS SALONG / SPAGHETTI


ÅRETS KREATIVE / Inger Lise - Adam og Eva Grensen


ÅRETS LÆRER / Sunniva - Adam og Eva Gamlebyen


ÅRETS NYKOMMER / Jonas - Adam og Eva Bergen


ÅRETS LÆRLING STYLIST / Ronja - Adam og Eva Sandvika


ÅRETS LÆRLING JUNIOR / Daniel - Adam og Eva Bakklandet


ÅRETS RAKETT / Andrés - Spaghetti



Gratulerer så mye alle sammen - We are family



​Ren luksus til vintertørt hår

Postet av Adam og Eva den 22. Apr 2016

Ventetiden er over!

Alterna Haircare Caviar Moisture Intense, som er tilgjengelig hos din Adam og Eva salong, har blant annet den første luksuriøse pre-shampoo behandlingen på markedet. I tillegg til dette er serien beriket med en shampoo og conditioner for svært tørt hår. Perfekt for håret som har vært gjennom en tøff vinter og trenger pleie inn i vår og sommer periode!




Disse tre, nye produktene inneholder Abyssinerolje, en rik kilde til Omega 3 som beskytter mot dehydrering og etterlater håret silkemykt og glansfullt uten å tynge.


Alterna Haircare Caviar Moisture Intense Oil Crème Pre-Shampoo Treatment:

En luksuriøs pre-shampoo som mykgjør i dybden for å revitalisere hårstråene, og etterlater de cashmeremykt og glansfullt. Booster virkningen av shampoo og conditioner, den gir håret dyp fuktighet og motvikredr at håret trekker til seg mineraler i vannet som kan gjøre skade.


Alterna Haircare Caviar Moisture Intense Oil Crème Shampoo:

En lite skummende oljebasert shampoo som skånsomt renser og fjerner olje. Inneholder en innovativ oljebasert tekstur som forandrer seg til en anti-aging krem i vann. Abyssineroljen binder seg til overflaten og sørger for at olje og skitt blir skånsomt vasket bort uten å strippe håret fuktighet. Den mykgjør, og gir intens fuktighet og transformerer tørt hår til skinnende og revitalisert.



Alterna Haircare Caviar Moisture Intense Oil Crème Deep Conditioner:

En intens conditioner som penetrerer og hydrerer selv de tørreste hårtypene fra tørt og grovt til mykt og glansfullt.
Tilfører et nivå av fuktighet som en maske, men kan brukes ved hver vask uten å tynge. Den gir dyptvirkende fuktighet til håret og gjør det enkelt å gre.





Colombo vant REDKEN sin fargekonkurranse!

Postet av Adam og Eva den 6. Apr 2016

Vi er veldig stolte over å ha den Nordiske vinneren i

Redken sin Nordic Color Instagram konkurranse i Adam og Eva!


Vår Sr. Art Director Colombo fra Adam og Eva Paleet vant med denne fargen:





Og ikke nok med at Colombo vant, så kom Marte fra Adam og Eva Grønlandskvartalene på 2.plass i konkurransen med denne fargen:




VI GRATULERER SÅ MYE TIL BEGGE TO !


Bestill time hos Marte HER og Colombo HER.



Vinn 1 årsforbruk av Box m/ Voks!

Postet av Adam og Eva den 30. Mar 2016

Nå kan du vinne ett årsforbruk av vårt kvalitetsprodukt Box m/ voks!


Vis oss din versjon av en "Bad Hairday" på instagram med 3 hashtaggene;


#badhairday

#trengerboxmedvoks

#adamogevavoks


- og bli med i trekningen av ett årsforbruk av vår fantastiske voks!


Husk at profilen din på Instagram må være offentlig for at bildet ditt skal være synlig!




Vi trekker 1 heldig vinner!

Den som har det beste bildet av en “Bad Hairday” vinner ett års forbruk

av Adam og Eva BOX M/ VOKS!


Voksen vil la deg forme håret og skape ujevne strukturerte stiler.

Voksen er utformet for å la deg skape definisjon og likevel beholde føyelighet.

For optimale resultater, plasser en liten mengde med BOX M/VOKS

i håndflaten, gni hendene sammen og ha voksen i tørt hår.


*Gir volum til håret

*Passer til alle hårtyper

*Ikke klissete



Regler

  • Vinner offentliggjøres på instagramprofilen @adamogeva, 14 april 2016.
  • Du må ha offentlig profil for at vi skal kunne se ditt bidrag.
  • Du må følge @adamogeva for å være med i trekningen.
  • Ett årsforbuk inneholder 12stk Box m/voks og vinner vil motta pakken i posten ila April 2016.
  • I konkurranseperioden kan du delta i konkurransen med så mange bilder du ønsker.
  • Konkurranseperiode er til 14 april.
  • Adam og Eva Gruppen kan benytte vinnerbilde til markedsføring på sine kanaler.
  • Vinneren må ha postadresse i Norge hvor premien kan sendes.




OLAPLEX

Postet av Adam og Eva den 16. Mar 2016

REVOLUSJONEN OLAPLEX

Olaplex er på alles munn om dagen, men HVA er egentlig Olaplex og hva er det som gjør det så fantastisk?

Olaplex er en aktiv ingrendiens, som ikke inneholder silikon, sulfater, phtalater, DEA, aldehyder, og ikke er testet på dyr. At det er en aktiv ingrendiens betyr at den jobber i håret, i motsetning til en ikke-aktiv ingrendiens som kun påvirker feks holdbarhet, lukt eller farge på selve produktet.

Olaplex finnes i tre ulike utgaver.

Olaplex No.1 Bond Multiplier: No1 er et flytende Olaplex-konsentrat, som tilsettes i alle kjemiske behandlinger i salong.

Olaplex No.2 Bond Perfector: Inneholder litt mindre konsentrat og er i kremform, noe som gjør at man lettere kan fordele den i håret, slik at man er helt sikker på at alt håret er mettet. Denne påføres i vasken i salong etter at din farge/bleking er skyllet ut.

Olaplex No.3 Hair Perfector: Denne kan du kan kjøpe med hjem. Den er også i kremform, og er enkel å fordele i håret. Det er ikke sånn at Olaplex-behandlingen du gjør hos frisøren er bortkastet hvis du ikke kjøper No3, men resultatet varer lenger. Man kan også kjøpe No.3 selv om man IKKE har hatt en Olaplex-behandling hos frisøren først.

Hva gjør Olaplex for ditt hår?
Olaplex tillater frisører å gjøre noe de aldri har kunnet gjøre før: pleie håret mens det utsettes for en kjemisk behandling. Man lærer mye om hvordan håret trenger pleie etter en kjemisk behandling, men det har ikke tidligere vært et produkt på markedet som pleier håret MENS det behandles. Og det er det Olaplex gjør. Verken mer eller mindre.

Olaplex kan IKKE gjøre deg lysere, IKKE gi deg lengre hår, og IKKE trylle.


Hvordan virker Olaplex?
Inne i hårstrået finnes det tusenvis av bindinger som holder håret ditt sammen, og når disse bindingene brytes blir håret svakere. Mange av bindingene linkes sammen igjen - over tid, men langt ifra alle. Men på den tiden håret klarer dette selv kan det ha blitt så skadet at det ryker av. Og det er her Olaplex kommer inn i bildet. For Olaplex klarer og reparere disse bindene MYE raskere, og du kan derfor forhindre at det begynner å ryke i utgangspunktet.

Hvis håret ditt allerede er svakt betyr det at enda en kjemisk behandling kan ødelegge håret ditt. Derfor brukes Olaplex i farge-, bleke-, permanent- og keratinbehandlinger. For at håret skal skifte form eller farge, MÅ disse bindingene midlertidig brytes. Med Olaplex i blandingen betyr dette at mens den kjemiske behandlingen bryter opp bindingene i håret ditt, lenker Olaplex dem sammen igjen.

MEN: Om håret ditt allerede er på vei til og ryke, og du vil gjøre en ny kjemisk behandling, må du huske at det er fortsatt kunnskapen til frisøren din som veier tyngst. Hvis frisøren din sier at det ikke kommer til å gå, så er ikke det for å være sikker på at håret ditt ikke ryker av. Olaplex er en forsikring, men ingen garanti.

Er effekten av Olaplex permanent?
Både ja og nei. Bindingene som repareres av Olaplex er reparert "for alltid", men når du vasker håret, føhner, retter det ut eller tar en ny kjemisk behandling brytes andre bindinger. Dette skjer hele tiden, og derfor kan bruke ikke Olaplex én gang og regne med at virkningen varer evig. På grunn av dette er det at vi anbefaler å bruke No.3 Hair Perfector minst en gang i uken hjemme.

Hvorfor anbefaler frisøren meg andre produkter i tillegg Olaplex?
Olaplex reparerer hårets kjemiske bindinger, og KUN dette. Men håret trenger også flere "næringskilder". Balansen mellom fuktighet og proteiner må også være slik den skal være, for det er også en del av oppbyggingen av hårstrået.


Du finner Olaplex i våre Adam og Eva salonger!



Shu Uemura - Skjønnhetens kunst

Postet av Adam og Eva den 16. Mar 2016




Skjønnhetens kunst


Som i et ekte eventyr handler historien om Shu Uemura om en liten japansk gutt som trosset sykdom og klatret til topps blant Hollywoodsstjerner.

Lille Shu Uemura ble født inn i en velstående og aristokratisk samuraifamilie i Japan, og hadde alle forutsetninger for en god barndom. Men gjennom hele oppveksten var han plaget av sykdom og han var sengeliggende store deler av tiden. Fra sykdomssengen bar han likevel hele tiden med seg den intense drømmen om å bli artist. Svekket av sykdommen så han derimot at skuespiller karrieren ville bli for tøff og han begynte å se seg om etter andre måter å utvikle sin kreativitet på. Da han på slutten av ungdomstiden ble frisk nok til å kunne reise bestemte han seg derfor for å dra på en ”artistisk ferd” rundt i verden.


Shu goes to Hollywood
Han hadde lenge interessert seg for hårstyling og make-up og var den eneste mannlige elev av 130 på Tokyo Beauty Academy. På 1950-tallet kom han til Hollywood. Han jobbet intenst med å komme seg inn i filmverdenen, og selv om drømmen om skuespiller yrket ikke var realistisk var han fortsatt fascinert av filmene, kreativiteten og skjønnheten Hollywood skapte. Hans store gjennombrudd kom som det ofte gjør med litt flaks blandet med hard jobbing. En make-up artist hadde blitt syk og Shu Uemura steppet inn på innspillingen til filmen My Geisha og overbeviste. Måten han transformerte Shirley MacLaine til en japansk kvinne på gjorde han umiddelbart til en av Hollywoods favoritter og han begynte nå å jobbe med de store stjernene som Frank Sinatra, Lucille Ball og ikke minst ikonet Audrey Hepburn.



Østlig mystikk, vestlig glamour
Tidlig på 60-tallet begynte det som skulle bli starten på de eksklusive produktene vi kjenner i dag. Han lanserte da den første oljebaserte make-up fjerner, som fortsatt er en bestselger. Oljen var et gjennombrudd i hudpleie idet den gjorde huden renere enn med såpe og samtidig tilførte fuktighet. Shu Uemuras planer var imidlertid aldri å bli i Hollywood og han returnerte til Japan i 1965. Tilbake i hjemlandet fortsatte han også sin utrettelige søken etter å stadig forbedre både sine teknikker og å utvikle nye produkter. Han ville kombinere Østens mystikk og presisjon med vestlig glamour og mente at en artist alltid skulle bruke de beste hjelpemidler. Han utviklet det som er blitt kalt ’verdens beste make-up og hårbørster. Gjennom hele sin karriere har Shu Uemura’s tankesett gjort det mulig å kreere en ny visjon for skjønnhet og han sa alltid: ”Never stop thinking, improving, innovating!”


The Art of Hair
Shu Uemura mente at hårstyling og make-up var uatskillelige og fra begynnelsen var hans visjon at hele skjønnhetsindustrien ville lykkes bedre hvis salongene ble utviklet til totale skjønnhetssalonger som både leverte hårpleie/styling og make-up til sine kunder. De unike hårpleieproduktene som i dag er å få kjøpt i Norge er inspirert av japansk te-seremoni og basert på shiatsu hodebunnsmassasje. Behandlingen gjenspeiler steg for steg fremgangsmåten i en tradisjonell te-seremoni for å skape en perfeksjonistisk skjønnhetsopplevelse uten sidestykke. Hårpleien har fått sitt kultprodukt som kvinner verden over omfavner. Også her er det snakk om en olje. Essence Absolue er det mest eksklusive og unike konsentratet av Kamelia olje – en mykgjørende og glansgivende kur, lovpriset av geishaene som det aller beste innen hårpleie og videreutviklet som den reneste motgift til tørt hår.

Da Shu Uemura gikk bort i 2008 etterlot han seg et merke som fortsatt viderefører hans visjon der skjønnhet er kunst - en artistisk søken hvor hver salong skal eksistere som et atelier for artister som kreerer og utvikler ny skjønnhet. Med sin unike visjon, den perfekte balansen med naturen, kunst og vitenskap satte Shu Uemura en helt ny standard som revolusjonerte skjønnhetsverdenen.





Oslo Runway

Postet av Adam og Eva den 18. Feb 2016


11 og 12 februar stod vi klare på Den norske opera, for å være med andre runde av Oslo Runway!



Det ble to fantatiske dager med masse inspirasjon og flinke folk. Våre team-ledere hadde full kontroll og vi er veldig fornøyd med sluttresultatet. Tusen takk til alle som bidro!



Designerene AW16 var:

Moods of Norway

Veronica B. Vallenes

JOHNNYLOVE

byTiMo

AÙMA, GRAA, Arct, Christina Ledang

Admir Batlak

byMAGMALOU

Elisabeth Stray Pedersen

FWSS

Holzweiler


Se flere backstage bilder på vår facebook side her.



Shlomi vant ÅRETS LÆRLING!

Postet av Adam og Eva den 4. Feb 2016


Årets Frisør er frisørbransjens Spellemannpris. Hvert år møtes en gjeng spente leverandører og frisører for å feire de beste i bransjen! Konkurransen består av en fotokonkurranse, en bedriftskonkurranse og to spesialkategorier.


Hele tre stk fra Adam og Eva var i år nominert til Årets Lærling! Men det var Shlomi Ruimi fra Adam og Eva Nedre Slottsgate som gikk av med seieren iår. GRATULERER!


De nominert bidragene fra Adam og Eva i kategeroien ÅRETS LÆRLING:


Jacob Lindman
Jacob jobber som Stylist hos Adam og Eva Paleet - Bestill time her.
Fotograf: Kristoffer Myhre


Marte Kirkeby Østensen
Marte jobber som Stylist hos Adam og Eva Grønlandskvartalene - Bestill time her.

Fotograf: Ole Martin Halvorsen


Shlomi Ruimi
Shlomi jobber som Stylist hos Adam og Eva Nedre Slottsgate - Bestill time her.

Fotograf: Fred Jonny


TUSEN TAKK & GRATULERER SÅ MYE TIL SHLOMI!



Historien om REDKEN

Postet av Adam og Eva den 1. Feb 2016

EVENTYRETS BEGYNNELSE...


Redken ble grunnlagt i 1960 i California av Hollywood skuespiller Paula Kent og hennes frisør/kjemiker Jheri Redding. De slo sammen de tre første bokstavene fra hvert navn, derav navnet Redken. Paula ønsket å utvikle produkter av topp kvalitet, som ga den beste pleien til hennes stadig nye looks. Paula hadde sensitiv hud og hodebunn, og hennes krav til produkt- kvalitet var skyhøye og sammen utviklet de produkter med lav Ph verdi.

I 1965 kjøpte Paula ut Jheri og årene etter har Redken utviklet seg til å bli et av de største varemerkene innenfor hårpleie og hårfarge. I 1983 revolusjonerte Redken fargeverden med den ammoniakkfrie fargeserien Shades EQ. I 1994 ble Redken’s hovedkvarter i California fullstendig ødelagt, og flyttet sitt hovedkvarter til New York. Fashion ble full satsing fra da av, og i 1996 åpnet opplæringssenteret Redken Exchange på 5th Avenue.

Idag er Redken tilgjengelig i 43 land verden over.



INNOVATION

Redken er forankret i kontinuerlig forskning og utvikling av nye produkt innovasjoner innenfor styling, hårpleie og hårfarge.

EDUCATION

Utdanning av folkene som jobber med Redken er ekstremt viktig, Redken tilbyr en unik portefølje av unike kurs av topp kvalitet. Med RCH har de det beste og mest inspirerende innen fargeopplæring. Nytt av året er også Styling sertifisering. Sjekk ut www.redkenkurs.no for årets kursplan!

INSPIRATION

Redken inspirerer frisører og forbrukere hver eneste dag, med nye trender, teknikker og fashion looks. Derfor fornyer de seg stadig, med grunn- verdiene sine som utgangspunkt.

FASHION

Redken har en sterk link til fashion og 5th Avenue NYC, og er alltid representert på de store motearenaer verden over.

Stjerne- hårstylist Guido Paulau er Redkens Kreative Direktør og stolte samarbeidspartner, og kom inn i teamet i 1995.

Guido skaper åtte av ti hår trender hver sesong, og jobber med de største designerne på verdens mote arenaer.

På nasjonalt plan, jobber REDKEN med Oslo Runway, sammen med Adam og Eva.

Redken har også sin egen globale fashion ambassadør, flotte Chiara Ferragni, som har en enorm følgerskare i sosiale medier, og er verdt å ta en kikk på!

De siste årene har dessuten REDKEN fått flere spennende muser med på laget, som Sky Ferreira, Soo Joo Park og Lea T. Dette er kule, up and coming talskvinner som står for noe, og som hver og en bidrar med masse inspirasjon. Siste ankomne er kule Suki Waterhouse.

Her er det mye inspirasjon å hente i sosiale medier!
Facebook: REDKEN 5th Avenue NYC (Norway) Instagram:@redkennordic




I februar får du all styling fra REDKEN til Adam og Eva pris, KUN 230 kr!




Historien om L’Oréal Professionnel

Postet av Adam og Eva den 4. Jan 2016

Historien om L´Oréal Professionnel


I 1904 oppfant den unge kjemiker Eugene Schueller, den første skånsomme hårfarge og grunnla videre sin nye virksomhet under navnet Société Francaise de Teinture Inoffensives pour Cheveux. Hårfarge var på denne tiden en ekstraordinær revolusjon, fordi det nå ble mulig å farge håret med flere naturlige nyanser, noe som var i kontrast til datidens andre metoder. I stedet for henna og mineralsk salt brukte han en blanding av uskadelige kjemikaler som ga et mer naturlig resultat. Eugene Schueller ga formelen navnet Oréal. Han utviklet produktet i sin egen leilighet og solgte det til salongene i Paris. Fargen ble raskt en stor suksess, også utenfor Frankrike. Dette var begynnelsen på verdens største kosmetikkforetak som fikk navnet L´Oréal i 1939. Hårfargeformelen Oréal ble senere kalt L´Oréal Salon, og videre endret til L´Oréal Coiffure, og endelig det navnet vi kjenner i dag, L´Oréal Professionnel i 1996.

Som en ekte pioner innen forskning har L´Oréal Professionnel gjennom årene løpende utviklet ledende teknologi innen hårfarge, hårpleie og styling til frisører og forbrukere, for å dekke behov og innfri deres forventninger. I 2009 introduserte vi Inoa, en ny generasjon hårfarge med et nytt ammoniakkfritt hårfargesystem med ODS-teknologi (Oil Delivery System ). I 2015 lanserte vi Pro Fiber, et nytt spesialisert og superprofesjonelt hårpleiemerke, som henvender seg til alle nivåer av skadet hår som kan reaktiveres evig.




VÅR HEMMELIGHET
Vår hemmelighet er innovative produkter, testet og godkjent av de største navnene i frisørbransjen. Vi forsøker hver dag å opprettholde vår høye standard når det gjelder ytelse, komfort og sikkerhet.


VÅRT DNA

Eugène Schueller, en sann pionéer innen forskning, brukte sin kunnskap for å kunne tilby pålitelige løsninger for å dekke frisørens behov. Han skapte den første sikre hårfargen, kalt Oréal. L’Oréal Professionnel har siden 1909, kontinuerlig presentert ledende hårteknologi til både frisører og kunder for å dekke alle behov.


VÅR STYRKE
Vi er opptatt av mote, og støtter over 800 moteshow verden over. Noen av disse er Kenzo, Chloé, Sonia Rykiel og Carven. L’Oréal Professionnel er med på å inspirere trendbildet i salongen og hjelper frisøren til å gjenskape de looks som kvinnene vil ha. Adam og Eva sin egen Harlem Alexander har satt sitt preg under visningene til Kenzo, Acne Studios og Anthony Vaccarello gjennom L’Oréal Professionnel sin egen stjernestylist Antony Turner.


VÅRT LØFTE

L’Oréal Professionnel vil hjelpe frisører i deres daglige arbeid, ved å forbedre arbeidsvilkårene, lære bort det siste innen styling og utvikle tjenester som viser deres kompetanse. L’Oréal Professionnel fokuserer samtidig på utvikling av kvalitative og miljøvennlige produkter.


VÅR AMBISJON

Bekrefte vårt globale lederskap ved å sikre vår posisjon som et nytenkende merke og dra nytte av frisørens kunnskap gjennom innovative produktlanseringer.


- et globalt merke, eksklusivt for frisørsalonger, og ledende i sitt marked.