KUNDEPERIODE

Postet av Adam og Eva Skole og Akademi den 28. Nov 2018

Som en del av utdanningsløpet til våre elever fungerer Adam og Eva Skolen som salong en måned per semester. I tillegg til å ha kunder skal også elevene prøve seg som resepsjonister og ha ansvar for å registrere kunder, ta betaling og ha kontroll på salongen.

Vi tok en rask prat med to av våre resepsjonister mellom arbeidsoppgavene deres.

Hvordan er det å jobbe på mennesker etter mye trening på dukkehodet?

Victoria: SKUMMELT! Men det var veldig gøy når man først hoppet inn i det. Det er annerledes å jobbe på ekte mennesker. Det blir mye mer variasjon siden alle kunder ønsker ulike uttrykk med klippen. Det å få hjelp av lærerne til å få det beste frem i hver klipp/farge, gjør det utrolig givende.

Jessica: Arbeid på dukke var nødvendig for å bli trygg på det grunnleggende, men det er utrolig gøy å endelig få jobbe på mennesker. Man må tenke mye mer etter hvordan man utfører verktøyføring som f.eks varme fra føneren. 

 

Var det skummelt å skulle ta imot første kunde i stolen? 

Victoria: Det er alltid skummelt å hoppe inn i noe for første gang, men også lærerikt, det er jo dette jeg vil jobbe med!

Jessica: Litt. Spesielt frykten for at kundene ikke skal bli fornøyde.

 

Hva slags erfaringer har du gjort deg så langt i kundeperioden? 

Victoria: Viktigheten med god kundeservice. Fra kunden kommer inn døren til de forlater salongen. Jeg har også erfart at en klipp kan klippes på ulike måter og det super gøy med nye tips og råd fra lærerne. 

Jessica: Jeg har fått prøve ut forskjellige fargeteknikker, både striper og helbleking. Det har vært gøy å få et innblikk i de forskjellige produktene. Det er også veldig viktig med god kundeservice, snakke og lytte til kunden og alltid være positiv.

 

Hva er det viktigste å tenke på når man har en kunde i stolen?

Victoria: Det viktigste er at kunden føler seg trygg og ivaretatt. Er jeg usikker på hva jeg skal gjøre så passer jeg på å spørre læreren min om hjelp en gang for mye enn en gang for lite.

Jessica: Kundeservice! Det å yte god kundeservice og få kunden til å føle seg trygg. 

 

Hva er det morsomste du har gjort på kunde i kundeperioden? 

Victoria: I løpet av kundeperioden så langt synes jeg "saks-over-kam teknikk" er veldig gøy! Det er også veldig morsomt og givende å se hvor fornøyde kundene blir!

Jessica: Striper! Det er en stor jobb, men det er veldig gøy å se hvor mye forandring man kan skape med denne teknikken. 


Tusen takk for praten jenter, da skal dere få lov å jobbe igjen!

Nå går det raskt mot eksamensperiode og avgangsvisning for elevene, en utrolig spennende tid i møte.

Vi har fortsatt noen ledige timer før siste kundedag torsdag 6.desember. 

Ta kontakt på telefon: 23135090 for å booke din time. For prisliste se her. 




Kommentarer

0 Kommentar

Logg inn for å skrive en kommentar.

Powered by: Bloc